TEL 0212 861 00 81
CEP 0532 285 60 61
Çalışma Saatleri
09:00 - 20:00

KARAVAN PROJESİ

Karavan projesi için en doğru planlama ve motokaravan, alkovenli karavan, çekme karavan dönüşüm-tadilat işlemleri için bizi tercih edebilirsiniz. Karavan projeleriyle ilgili tüm detaylı bilgileri bu içerikte bulabilirsiniz. 01 Ocak 2024 tarihi itibariyle karavan proje ücreti tse araç kontrol merkezi ücreti 1866 liradan % 58 artırılarak  2.952 liraya yükseltilmiştir. 01 Ocak 2024 itibari ile karavan projesi noter araç ruhsat değişimi ücreti 717 liradan %58 artırılarak 1.140 liraya yükseltilmiştir. 01 Ocak 2024 karavan projesi egzoz muayene ücreti 180 liradan 256 lira olmuştur.

Motokaravan Proje Ücretleri

01 Ocak 2024 yılı Karavan projesi tse araç kontrol merkezi ücreti 2.952 lira olmuştur.

01 Ocak 2024 yılı Karavan projesi araç tadilat muayenesi ücretleri 1.821 lira olmuştur.

01 Ocak 2024 yılı Karavan Projesi Noter araç ruhsatı değişim ücretleri 1.140 lira olmuştur.

01 Ocak 2024 yılı Karavan projesi araç egzoz muayene ücreti 256 lira olmuştur.

KARAVAN ÇEŞİTLERİ

Karavanlar, “çekme karavan” ve “motokaravan” olarak ikiye ayrılıyor. Daha çok uzun süreli konaklamalarda ya da imar yasağı olan bölgelerde tercih edilen çekme karavanlar, en basit olarak “bir çekici aracın arkasına bağlanarak çekilen römork şeklindeki karavanlar” olarak tanımlanabilir. Bu tür karavanları çekebilmek için karavanın büyüklüğüne göre uygun güçteki araçlara ihtiyacınız var. Türkiye’de çekme karavanlar 750 kilogramdan hafif ve 750 kilogramdan ağır olarak iki sınıfa ayrılıyor. Birinci grup karavanlar, ruhsatsız; ikinci grup karavanlar ise ruhsatla karayollarında kullanılabiliyor.

Motokaravan'lar ise kendi kendine hareket edebilen araçlar. İç düzeni diğer çekme karavanlar gibi yaşamaya elverişli olarak tasarlanan kendinden motorlu taşıtlar, kapalı kasa panelvanlar'ın içine, kamyonetlerin arkasına, özel yapılan kasa içine ya da otobüs kasalarının içine tasarlanabiliyor.

Minibüs ve panelvan tipi araçların içinin karavan yaşam şartlarına uygun bir şekilde yeniden düzenlenmesiyle yapılır. Bu tipteki araçlar çekme karavan gibi araçtan bağımsız değildir. Aracın kendisi karavan olarak kullanılmaktadır.

   

Alkovenli Karavan

Motokaravanlar'da sürücünün içerisinde bulunduğu kabinin üst kısmında olan bir ya da iki kişilik yataklı bölmeye alkoven adı verilir. Aracın sürücü kabinini oluşturan orijinal yapıları korunur. Alkoven bölümü kaporta sacı dışarısında kendisine özel malzemeler kullanılarak imal edilip aracın şasesine sabitlenir.

     

 

Karavanda Zorunlu Ekipmanlar

Karavan nedir: Karayolları trafik yönetmeliği 3 maddesinde yer alan en az aşağıdaki ekipmanları kapsayan yatacak yeri olan özel maksatlı M sınıfı SA kodlu motorlu araçtır.

1. Koltuklar ve masa

2. Koltuklardan dönüştürülecek uyku yatağı

3. Yemek pişirme imkanları

4. Depolama/saklama imkanları

Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilir, ancak  masa kolayca çıkarılabilecek şekilde olabilir. Koltukların sabit olması gerekmektedir. Yemek pişirme imkanının zorunlu olmasından dolayı ocağa ihtiyaç vardır, ancak ocak sabit olmalı portatif ocaklar kabul edilmemektedir. Tüpün olduğu yerde menfez zorunludur, dolap kapakları kilitli olmalıdır, araç hareket halinde iken dolap kapaklarının hareket etmemesi gerekmektedir.

Minimum gereklerin yanı sıra araçta opsiyon olarak tercih edilebilecek elektrikli cihazların (TV, Buzdolabı, vs) bulunması halinde bu cihazların enerjiyi harici kaynaktan alması (Güneş enerjisi, Harici akü, Şebek elektriği vb) veya EMC (Elektro Manyetik Uyumluluk) belgeli cihazların kullanılması gerekmektedir.

M sınıfı araçlar en az dört tekerlekli ve yolcu taşımasında kullanılan motorlu araçlardır. Karavanlar genelde M1 sınıfı gövde tipi SA olarak geçmektedir.

Motorlu karavana tadilat projeleri için belirleyici olan aracınızın kategorisinden ziyade yönetmeliklerde tanımlı minimum gereksinimleri sağlayacak yeterli alana sahip olmasıdır

Panelvan kamyon veya kamyonet, M2 kategorisi minibüs, M3 kategorisi otobüs, N1,  şasi kamyonet N2, N3 kategorisi şasi kamyonlar yönetmeliklere uygun tadilat ve karavan projesi ile M1 kategorisi SA motorlu karavana tadil olabilir.

Şasi araçların bir üst yapı ile karavana tadil olması halinde araca montajı yapılacak aydınlatmaların E belgeli olması gerekmektedir.

Karavana tadil edeceğiniz aracın şoför+2 veya şoför+1 koltuklu panelvan araç olması halinde, aracınızın koltuk sayısını arttırmak istiyorsanız.

İlave edeceğiniz koltukların,

Koltuk mukavemeti                    ECE-R 17

Emniyet kemeri bağlantıları        ECE-R 14

Emniyet kemerleri                      ECE-R 16

regülasyonlarına uygunluğunun aksam tip onay belgeleri ve/veya  teknik servis raporları ile tevsik edilmesi gerekmektedir

Önemli!

Şoför +2 koltuklu aracınızın Şoför+1 koltuklu araca tadil etmeniz 2 li koltuğu söküp tekli koltuk takmış olmanızdan ötürü koltuk montajı olarak değerlendirilmektedir.

M2-M3 kategorisi araçlarınızın karavana tadil projelerinde aracın orijinal koltuklarının söküp takma işlemi yapılmadan kullanılması ve aracın yapısının uygunluğu halinde  8+1 kişi  koltuğa kadar tescil edilebilir.

Burada M1 kategorisi araçların maksimum 8+1 kişi koltuklu olabileceği ve aracın yapısının karavan ekipmanları ile birlikte kaç koltuk bulundurabileceği belirleyicidir.

Şu şekilde örneklendirebiliriz

44 koltuklu M3 kategorisi bir otobüsü karavana tadil edilmesi işleminden araç hem şoför +8 koltuk hemde karavan ekipmanları için yeterli alana tadil olacaktır.

17 koltuklu M2 kategorisi minibüs  bir aracın kullanılması haline aracın ön bölümünde ki yolcu ve şoför bölümü haricinde ki alanda karavan ekipmanları ile birlikte ancak  2 yada 3 koltuk olacak şekilde alan kalacaktır.

Yasal olarak hangi tip araçlar motorlu karavan yapımına uygundur?

Şasi Kamyonetler, Panelvan Kamyonetler, M2, M3 kategorisi Minibüs ve Otobüsler AİTM de ve MARTOY de belirtilen şartları sağlaması halinde karavan araç projesi yapılarak M1 kategorisi motorlu karavana tadil edilebilir

5 yaşından  küçük   ticari araçlar   motorlu karavana dönüşebilir mi?

Teknik  olarak  bu  uygulamanın  önünde   bir  engel  yoktur. Ancak  5  yaşından küçük ticari   araçlar  özel  kullanım amaçlı  motorlu karavana dönüştüğünde fatura bedeli üzerinden ÖTV  taahhuk ettirilir. 5 yaşından büyük araçlar ÖTV’den muaftır.

N1 Kategori 5 yolcu + Şoför klimalı yanları camlı panelvan kamyonet aracın 3 koltuk demonte edilip araca
karavan ekipmanları montajı yapılarak araç; 2 YOLCU + 1 ŞOFÖR ÖZEL AMAÇLI (SA) MOTORLU
KARAVAN (M1) tadil edilmiştir.

MOTOKARAVAN PROJESİ NASIL HAZIRLANIR

AİTM MÜNFERİT ARAÇ UYGUNLUK BELGESİ TAM ARAÇ TADİLATI İÇİN
Aşağıda özellikleri belirtilen aracın Karayolları Trafik Kanunu ve Yönetmeliklere uygun olarak tadil edilmiş olduğunu beyan ederim.
Araç tadil edilmişse yapılan tadilatın kısa tarifi: N1 Kategori 5 yolcu + Şoför klimalı yanları camlı panelvan kamyonet aracın 3 koltuk demonte edilip araca karavan ekipmanları montajı yapılarak araç; 2 YOLCU + 1 ŞOFÖR ÖZEL AMAÇLI (SA) MOTORLU
KARAVAN (M1) tadil edilmiştir.

1. Öncelikle karavan projesi yaptırmak için aracın içinin hazır  yapılmış olması gerekmekte ve takılan ekipmanların sabit olması gerekmektedir.

2. Araç  karavan özeliklerini taşıyor ise tse yetkili mühendis tarafından araca uygun Motorlu karavan projesi hazırlanır ve tse ye dosya incelmesi için müracat edilir tse den onay gelince müşteriye dosya numarası verilir bu dosya numarası ile araç tse araç kontrol merkezine götürülür burda tse mühendisleri tarafından yapılan kontrolde araçta eksik bir durum yoksa dosya tekrar tse müdür onayına gönderilir müdür onayından sonra karavan projesi bitmiş oluyor. 2024 karavan projesi tse araç kontrol merkezi ücreti 2.952 lira olmuştur.

3. Motorlu karavan projesi alındıktan sonra ilk olarak tuvtürk araç tadilat muayenesi randevusu almak gerekir, araç tadilat muayene randevusu aldıktan sonra karavan projesi ile araç muayene istasyonuna başvuru yapılarak karavan araç tadilat araç muayenesi 2024 yılı ücreti  1,821  tl karavan araç tadilat muayenesi için ödeme yapılacak ve 2024 yılı egzoz muayene ücreti 256  tl ödeyerek araç egzoz muayenesi  yapılmalıdır, egzoz muayenesi mutlaka proje tarihinden sonra yapılmalıdır, proje tarihinden önce yapılan egzoz muayeneleri geçeli değildir.

4. Tüvtürk muayenesi bittikten sonra araç ruhsatı, motorlu karavan projesi, tuvtürk evrakları ile birlikte en yakın notere ruhsat değişimi için müracat edilmelidir. Noterde karavan ruhsat ücreti olarak 2024 yılı araç ruhsat değişimi ücreti 1.140  tl ödeme yapılacaktır. Araç sınıfı M1 olarak araç gövde tipi SA olarak, kullanım tarzı yolcu nakli olmasına dikkat edilmelidir.

5. Noterde ruhsat değişimi yapıldıktan sonra araç ruhsatı ve motorlu karavan projesi ile birlikte nakil vasıtaları vergi dairesine başvuru yapılarak aracın motorlu karavan maliye kaydı yapılmaktadır. Maliye kaydı yapılmayan aralar M2 sınıfı olarak veya N1 sınıfı olarak maliyede gözükmektedir, ilerde mağdur olmamanız ve ceza ile karşı karşıya kalmamak için maliye kaydını mutlaka yaptırın.

Beş yaşı doldurmayan araçlarda çok yüksek ötv vergisi çıkmaktadır, bu yüzden 5 yaşını doldurmuş araçlar motorlu karavana çevrilmektedir.

Karavan ruhsatı maliyeti yanında ruhsat almanın en büyük dezavantajı vergiler ve sigorta ödemelerindeki artış. Vergiler arasında kayda değer bir artış olmasa da zorunlu trafik sigortası ve büyük ihtimalle kasko ücretlendirmeleri oldukça yüksek.

Karavan ruhsatı almanın en büyük avantajlarından biri ise rahatlığı. Rahatlıktan kastım karavan ruhsatı alınca muayeneden muayeneye tedirgin olmaya gerek kalmıyor. Parası neyse verip rahat edebiliyorsun.

Bu dezavantaj sayılır mı bilmiyorum ama hız sınırları açısından iki araç tipinde farkılıklar var. M1 sınıfı araçlar için yerleşim yerlerinde 50 km, şehirlerarası çift yönlü karayolunda 90 km, bölünmüş yollarda 110 km, otoyollarda 120 km. N1 sınıfı araçlar için yerleşim yerlerinde 50km , şehirlerarası çift yönlü karayolunda 85km, bölünmüş yollarda 100, otoyollarda 110 km.

ÇEKME KARAVAN NEDİR?

Çekme karavan, motorlu taşıtlar tarafından başka yerlere çekilerek götürülebilen, içerisinde yaşamak için gerekli ekipmanların bulunduğu bir araçtır.  Karavanın büyüklüğüne göre karavanı çekecek aracın çeşidi de önemlidir.

1-    Çekme karavanlar için hangi ağırlıkta olursa olsun yıllık vergisi yoktur.
2-    Yüklü ağırlığı 750 kg. kadar olan çekme karavanlar için her hangi bir tescil işlemi (araç ruhsatı) ve dolayısı ile araç muayenesi yoktur. çekmek için kullandığınız aracın plakası ve B sınıfı ehliyet ile bu karavanı çekebilirsiniz.
3-    Yüklü ağırlığı 750 kg. dan fazla olan çekme karavanlar için :
        a.   Karavanı tescil ettirmek (Ruhsat almak) gerekiyor.
        b.   Ruhsat çıkarmak için fatura ve tip onay belgesi gerekiyor.
        c.   Tescil edildiği için karavanın kendi plakası (çeken araçtan bağımsız) oluyor.
        d.   Yıllık vergisi yok ancak 2 yılda bir muayeneye gitmesi gerekiyor.

Hangi araç sınıfları Karavan’a (motokaravan) dönüşür, seçerken nelere dikkat edilmesi gerekir.

M2, M3 sınıfı yolcu taşıyan otobüs ve minibüsler ile N1, N2 panelvan kamyonet ve kamyonlar karavan olarak tescil edilebilir. Seyahat güzergahı, kullanım amacı, bütçe vb. hedeflerinizi belirleyerek seçiminizi yapabilirsiniz. (Sürücü bölümü kasadan ayrı olan kamyon ve kamyonetler için yine bizimle görüşebilirsiniz)

Bu dönüşümde eğer araç 5 yaşından küçük ise otomobil sınıfı ÖTV ler talep edilir. Maliyetin yükselmemesi için 5 yaşından büyük araçların dönüşümünü tavsiye ediyoruz.

MOTOKARAVAN HANGİ SINIF EHLİYET İLE KULLANILIR

Karavan yapmak için aldığınız araç Fıat Ducato, Mercedes Sprinter, ve benzeri araçların  içerisine eklediklerinizle birlikte toplamdaki ağırlığı 3500 Kğ aşmadığı sürece B sınıfı ehliyetinizle kullanabilirsiniz. Azami yükleri 3500 kilogramın üstünde olan ve yük taşımalarda kullanılan araçlar mevzuatta kamyon olarak geçiyor ve B sınıfı ile değil C sınıfı ehliyet ile kullanılabilir. Kısacası motokaravan kullanmak için ekstra bir ehliyet sınıfı edinmeye ihtiyacınız yok B yeterli oluyor. 

Motokaravanlar'da yüklü ağırlığı 3500 kğ geçmeyen araçları B sınıfı ehliyet ile kullanabilirsiniz.
Çekme karavanlarda ise yüklü ağırlığı 750 kilogramın altında olanları çekmek için B, C, D sınıfı ehliyetler yeterli olmaktadır. Yani 750 kg altı karavan ehliyet diye birşey bulunmamaktadır.
750 kilogram üzeri bir çekme karavanı aracınızla kullanmak istiyorsanız kullanacağınız taşıta göre BE, CE, DE ehliyetlere sahip olmanız gerekiyor.

KARAVAN  EHLİYETİ (römork ehliyeti – BE sınıfı) Motokaravanlar için sahip olmanız gereken ehliyet, kullanacağınız aracın yolcu kapasitesi ve ağırlığına göre değişirken; çekme karavan çeken bir araç kullanabilmeniz için karavan ehliyeti (römork ehliyeti – BE sınıfı) almanız gerekir.

Otomobiliniz ile Karavan ya da römork çekebilmeniz için  aracınızda bir çeki demiri bulunmalı ve bu çeki demirinin araç tescil belgenize (ruhsat) işlenmiş olması gerekir.

Römork ya da karavanınızın yüklü ağırlığı 750 kg’ın üzerinde ise otomobil (B sınıfı) ehliyetinizin olması yeterli değildir. Bunun için karavan ehliyeti olarak da bilinen Römork çekme ehliyeti (BE sınıfı) almanız gerekir.

Ehliyeti olmayan birinin BE sınıfı ehliyet alabilmesi için öncelikle B sınıfı ehliyet alması gerekir.

BE sınıfı ehliyet aldığınızda 750 kg altında ya da üzerinde O1 ve O2 sınıfı bütün römorkları, çekme karavanları çeki demiri olan otomobil veya kamyonetiniz ile çekebilirsiniz.

BE sınıfı ehliyet almak için 18 yaşını doldurmuş, 19 yaşından gün almış olmanız gerekiyor.

Direksiyon sınavında ise sizden otomobil ehliyeti alanlardan istenilenlerin aynılarını arkasına çeki demiri takılı römorklu bir otomobil ile yapmanız isteniyor. BE sınıfı ehliyet almak için yapılan direksiyon sınavında, otomobil direksiyon sınavından farklı olarak geri L manevra yapılmıyor. Yine direksiyon sınavı sırasında geri geri park etme işleminin yapılışı otomobil sınavına göre farklılıklar içeriyor.

Motokaravanlar'da yüklü ağırlığı 3500 kilogramı geçmeyen araçları B sınıfı ehliyet ile kullanabilirsiniz. Çekme karavanlarda ise yüklü ağırlığı 750 kilogramın altında olanları çekmek için B, C, D sınıfı ehliyetler yeterli olmaktadır. Yani 750 kg altı karavan ehliyet diye birşey bulunmamaktadır.

750 kilogram üzeri bir çekme karavanı aracınızla kullanmak istiyorsanız kullanacağınız taşıta göre BE, CE, DE ehliyetlere sahip olmanız gerekiyor.

Tarihteki ilk karavanla ilgili birçok rivayet var. En eski karavanların 15'inci yüzyıldan itibaren mal taşıma aracı olarak kullanıldığı iddia edilse de bu konuda çok bilgi yok. Hatta İngiltere ve Fransa’da evsiz kölelerin taşınmasına yarayan araba vagonlar için ilk kez “karavan” kelimesinin kullanıldığı söyleniyor. Karavanın turizm, seyahat ya da konaklama için kullanılması ise daha çok 1800’lü yıllara denk geliyor. İlk karavanın 1830 yılında, ünlü sirk sahiplerinden Antoine Franconi isteği üzerine Paris’te yapıldığı belirtiliyor. 19'uncu yüzyılın sonlarına doğru sirk çalışanları ve gezgin tiyatrocular arasında hızla yayılan karavanların gezi için kullanılması için de çok fazla beklenmeyecektir.

PİYANOLU, ŞAMDANLI İLK KARAVAN

Sir Samuel White Baker ve eşi, Londra’dan aldıkları çingene arabasını karavan hâline getirerek Kıbrıs’a gitmiş ve 28 Ocak 1879 yılında Larnaka’dan yola çıkarak tüm Kıbrıs’ı gezmişler. İlk karavan planlarını ise Viktorya Dönemi yazarı ve eski Kraliyet Donanma Cerrahı Dr. William Gordon Stables çizmiş. Doktorun 1885 yılında akçaağaçtan Bristol Wagon Works Company’e inşa ettirdiği karavanın ağırlığı iki ton imiş. Büyük Britanya'yı köpeğiyle dolaşan Stables, geçtiği kasaba ve köylerdeki sakinlerin hem heyecanı hem de endişesiyle karşılaşmış. İçinde yemek odasından mutfağa, piyanosundan şifonyere, gümüş şamdanlarından müzik dolabına kadar her şeyin bulunduğu bu karavanın bir de ismi varmış: “The Wanderer”...

KARAVANI İLK  ÜRETENLER 

Otomobil sektörünün gelişmesiyle de çekme aracına ihtiyaç duymadan seyahat edilen “motokaravan”lar üretilmeye başlanmış. Dünyadaki ilk karavan üreticisi olarak Grosvenor Caravans adlı şirketin adı geçiyor. 1919 yılında İngiltere’nin Chelsea kentinde kurulan bu şirket, eski tren vagonlarını satın alarak, ilk seri karavanları üretmeye başlamış. Ama bu konuda da rivayet çok... Bir iddiaya göre; motorlu icat edilen ilk karavan aracı, 1897 senesinde Paris şehrinde Jeantaud tarafından, o dönemki Rus Çarı’nın amcası olan Prens Oldenburg için yapılmış. Otuz beygir gücüne sahip olan De Dion markası buhar motoru ile hareket ettirilebilen ve on metrelik bu karavan, bir saat içerisinde ortalama otuz kilometre kadar hız yapabiliyormuş.

Bir diğer iddiaya göre ise yine 1919 yılında Birmingham'da kurulan Eccles adında bir şirketin sahibi olan Bill Riley, ilk prototip karavanı tasarlamış ve 1922’de fuarlarda sergiledikten sonra ilk karavan siparişini Dowager Kontesi olmuş. Giderek talepler artmaya başlayınca da fabrika yetersiz kalmış ve ek üretim tesisleriyle farklı karavan modelleri üretilmeye başlamış.

ARTAN KARAVANLAR MI, KARAVANINI SATANLAR MI?

İkinci Dünya Savaşı ile gerileyen karavan sektörü, savaştan sonra âdeta patlama yaşamış. 1960’lı ve 1970’li yıllarda ise karavan artık çok daha geniş kitlelerce kullanılarak, yaşam tarzı olarak benimsenmeye başlamış. Türkiye’de yaşayanların ya yurt dışı seyahatlerinde ya da ülkeye gelen turistlerle ilk kez tanıştığı karavanlar, artık fazlasıyla yaygın bir hâle geldi. Beş-on sene önce tek tük gördüğümüz karavanların sayısı, özellikle pandemiyle birlikte inanılmaz derecede arttı. Hem karavan üreten ya da araçları karavana çeviren firmaların sayısı hem de kendi karavanını üreten gezginlerin sayısı oldukça fazla. Gerçi “gezginler” dedik ama son benzin ve mazot zamlarından sonra artan tek şey karavanlarını satanlar olmuş durumda. Araca ve içindeki malzemelere göre fiyatlar, milyonlarla ya da on binlerle ifade ediliyor.

KARAVAN TÜRLERİ

Karavanlar, “çekme karavan” ve “motokaravan” olarak ikiye ayrılıyor. Daha çok uzun süreli konaklamalarda ya da imar yasağı olan bölgelerde tercih edilen çekme karavanlar, en basit olarak “bir çekici aracın arkasına bağlanarak çekilen römork şeklindeki karavanlar” olarak tanımlanabilir. Bu tür karavanları çekebilmek için karavanın büyüklüğüne göre uygun güçteki araçlara ihtiyacınız var. Türkiye’de çekme karavanlar 750 kilogramdan hafif ve 750 kilogramdan ağır olarak iki sınıfa ayrılıyor. Birinci grup karavanlar, ruhsatsız; ikinci grup karavanlar ise ruhsatla karayollarında kullanılabiliyor.

Motokaravanlar ise kendi kendine hareket edebilen araçlar. İç düzeni diğer çekme karavanlar gibi yaşamaya elverişli olarak tasarlanan kendinden motorlu taşıtlar, kapalı kasa panelvanların içine, kamyonetlerin arkasına, özel yapılan kasa içine ya da otobüs kasalarının içine tasarlanabiliyor.

 

OTOBÜS KARAVAN PROJESİ

 

 

    

Karavan Projesi İle İlgili Hizmet Başlıkları

istanbul araç proje, istanbul arnavutköy araç koltuk ilave projesi, istanbul ataşehir araç projesi, istanbul avcılar karayolu uygunluk belgesi, istanbul büyükçekmece karavan proje, istanbul bağcılar okul taşıtı iptal proje, istanbul avcılar okul taşıtı projesi, istanbul bakırköy araç proje, araç proje çizimi istanbul, istanbul başakşehir araç projeleri, istanbul bayrampaşa araç proje, istanbul beşiktaş okul taşıtı iptal projesi, istanbul beykoz karayolu uygunluk belgesi, istanbul beylikdüzü araç proje, istanbul beyoğlu karavan projesi, istanbul büyükçekmece araç tente projesi, istanbul çatalca açık sac kasa projesi, istanbul çekmeköy açık sac kasa proje, istanbul esenler araç proje, istanbul esenyurt araç uygunluk belgesi, istanbul eyüp okul taşıtı iptal projesi, istanbul fatih aitm uygunluk belgesi, istanbul gaziosmanpaşa aitm araç proje, istanbul güngören karavan projesi, araç proje istanbul büyükçekmece, istanbul kadıköy araç proje çizimi, istanbul kağıthane karayolu uygunluk projesi, istanbul kartal karavan projesi,istanbul küçükçekmece koltuk ilave projesi, istanbul maltepe araç proje, istanbul pendik araç projesi, istanbul sancakteope karavan projesi, istanbul büyükçekmece araç proje, istanbul sancaktepe araç koltuk ilave projesi, istanbul sarıyer araç projesi, istanbul sultanbeyli karayolu uygunluk belgesi, istanbul sultangazi karavan proje, istanbul şile okul taşıtı iptal proje, istanbul tuzla karavan proje, istanbul ümraniye araç proje, istanbul üsküdar araç proje çizimi, istanbul zeytinburnu araç projeleri, istanbul araç tadilat proje, büyükçekmece okul taşıtı iptal projesi, istanbul karayolu uygunluk belgesi, istanbul beylidüzü araç proje, istanbul esnyurt karavan projesi, istanbul beylikdüzü araç tente projesi, açık sac istanbul beylikdüzü karavan proje,büyükçekmece karavan proje, istanbul motokaravan projesi, karavan proje istanbul, istanbul motorlu karavan proje, istanbul karavan projesi, istanbul esenyurt karavan projesi, istanbul motorlu karavan  projesi, istanbul motokaravan tadilat projesi, istanbul büyükçekmece motokaravan proje, istanbul karavan proje