ARAÇ TENTE PROJESİ
ARAÇ KASA PROJESİ
Araç kasa projelerinin farklı çeşitleri vardır. Kasa projeleriyle ilgili tüm tadilat, proje, mühendislik ve diğer işlemleri bizimle güvenli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. 05 Mart 2024 tarihi itibarı ile seyyar tente veya tenteyi ruhsata işletmek için düzenlenen tente branda tse araç kontrol merkezi ücreti 2.952 lira olmuştur. Seyyar tente projesi tuvtürk araç proje ücreti 1.821 lira olmuştur. Tente Branda proje araç tescil belgesine veya ruhsata işletme noter ruhsat değişim ücreti 1.140 lira olmuştur.
Kasa Projeleri şu ana başlıklarda incelenebilir;
- ARAÇ KASA PROJELERİ
- AÇIK KASA PROJESİ
- KAPALI KASA PROJESİ
- TENTE PROJESİ
*** ÖNEMLİ ARAÇTA YAPILAN TADİLATLAR 30 GÜN İÇİNDE RUHSATA İŞLETİLMELİDİR.***
N Sınıfı Araçlar
En az dört tekerlekli ve yük taşımasında kullanılan motorlu araçlardır.
N1 Sınıfı: Azami ağırlığı 3.5 tonu aşmayan motorlu araçtır.
N2 Sınıfı: Azami yüklü ağırlığı 3.5 tonu aşan, ancak 12 tonu aşmayan motorlu araçtır.
N3 Sınıfı: Azami yüklü ağırlığı 12 tonu aşan motorlu araçtır.
Araç Azami Uzunlukları
• Otobüsler hariç diğer motorlu araçlar: 12,00 metre
• Römork: ............................. 12,00 metre
• Mafsallı (körüklü) otobüs: ............. 18,75 metre
• İki dingilli otobüs: ................... 13,50 metre
• Üç ve daha fazla dingilli otobüs: .... 15,00 metre
Araçlarda Azami Genişlik
M2, M3, N1, N2, N3, O1, O2, O3, O4 kategorisi araçlarda:…… 2.55 metre. Kamyon, Kamyonet, Yarı Romorklar'da kasa azami genişliği 2,55 cm araç tadilat projelerinde tse araç kontrol merkezindeki azami genişlik 2,56 cm, tüvtürk araç muayene istasyonlarında % 2 tolerans vardır, bu sınırda azami 2,60 cm.
Frigorifik Araçların genişliği kaç cm olmalıdır?
Frigorifik araç üst yapıları, yan duvar kalınlıklarının izolasyonlu olarak en az 45 mm olması koşulu ile 2,60 metre genişlik istisnasından yararlanabilirler. Frigorifik araçlarda genişlik en fazla 2,60 cm olmalıdır.
Özellikle tarım işlerinde kullanılmak için imal edilmiş araçlar, yol bakım araçları, kurtarıcı araçlar ve itfaiye araçlarında azami genişlik 3,05 metredir
Belediyelere ait troleybüslerin azami genişliği 2,65 metredir.
Kamyon ve Kamyonet araç gövde tipi
Gövde Tipi Cinsi Tanımı
BA Kamyon Özellikle veya esas olarak malları taşımak için tasarımlanan ve imal edilen bir araç.
BB Panelvan Sürücü bölmesi ve yükleme alanı tek bir birimde olan kamyon.
SEYYAR TENTE PROJESİ
Açık Kasa Brandalı Tenteli Proje
Açık Ahşap Kasa Branda Tente Projesi
Açık Sac Kasa ve Açık Ahşap Kasa araçlara yapılan seyyar tente veya branda monte edilmesi sonucunda yetkili mühendislik tarafında çizilen açık ahşap kasa veya açık sac kasa brandalı tenteli tadilat çizilmektedir. Öncelikle araç prıjesi yapılabilmesi için araca branda monte edilmelidir, araç tadilatı bittikten sonra tse yetkili mühendislik tarafından aracın ölçüleri alınarak araç ölçülerine göre araç tadilat projesi hazırlanır, müşteriye tse araç kontrol merkezine gitmesi için dosya numarası verilir, bu dosya numarası ve araçla beraber tse araç kontrol merkezi Avrupa yakasında Hadımköy'de, Anadolu yakasında Sancaktepe tse araç kontrol merkezine araç götürülür burada aracın araç projesine ve ölçülerine göre yapılıp yapılmadığı kontrol edilir, tse araç kontrol merkezinde araç kasa tadilatıda varsa aracın stop lambaları ve arka plaka aydınlatma lambaları kontrol edilir takılan bu lambalar üzerinde E harfi olmalıdır, Örnek E1-E2-E3 yazması yeterlidir. Araç uzunlu 6 metreyi geçtiği durumlarda araç yanlarına her 3 metreye bir yan iz lambası takılmalıdır yine bu lambalar e belgeli olmalıdır, kasanın arka kısmına veya tamponun sağına soluna takoz lamba veya boynuz lamba takılmalıdır. Tse araç kontrol merkezinde tse mühendisleri tarafından yapılan kontrol sonrası araç projesi aynı gün veya ertesi gün tse mühendisleri tarafından onaylanmaktadır. Araç projesi onaylandıktan sonra tüvtürk'ten araç tadilat randevusu alınır, araç projesi ile araç muayene istasyonunda araç tadilat muayenesi bittikten sonra noterden araç ruhsatı değiştirilir.
ARAÇ KASA PROJELERİ
Açık ahşap kasa projeleri
Açık sac kasa projeleri
Kapalı sac kasa projesi
Meşrubat kasa projesi
Açık profil kasa proje
Frigorifik polyester kasa projesi
Kapalı polyester kasa projesi
Alüminyum kasa projesi
Açık kasa ilave projesi
Açık kasa tente projesi
AÇIK SAC KASA KAMYONET PROJESİ
PANELVAN FRİGORİFİK SOĞUTUCU ARAÇ PROJESİ
Frigo kasa Nedir?
Frigo kasa Belirli sıcaklık aralığında taşınması gereken Gıda, ilaç, ve bir takım kimyasal ve hassas ürünlerin soğuk zincir içinde bozulmadan nakliyesinde kullanılır. Kasa içi Isı yalıtım performansı için homojen poliüretan malzeme ile kaplanır ve styrofoam yoğunluğu ile mükemmel ısı izolasyonu sağlar. En iyi gıda güvenliği seviyelerini ve yüksek ürün kalitesini sağlamak için dağıtım sürecinde kasa içerisindeki soğutulmuş ürünlerin sıcaklığı yakın sınırlar içinde tutulmasını gerekir. Panelvan araçlara ve kapalı kasa araçlara soğutucu ve izalasyon yapılması sonucu araca frigo soğutucu araç projesi yapılır.
POLYESTER FRİGORİFİK KAMYONET KASA PROJESİ
Kuru yük taşımacılığında tercih edilen Polyester kamyon kasasında Ön ve yan duvarlar, 2 mm veya 3.5 mm kalınlığında fiberglas ile güçlendirilmiş polyesterden oluşmaktadır. Bu saclar içten dikey omega profilleri ile güçlendirilmiştir. Polyester kamyon kasası Alüminyum kamyon karoseri kitlerinin aksine, yan duvarlar benzersiz bir dış yüzeye sahiptir. Kontur profilleri, sızdırmaz perçinsin bir yüzeye sahip “iki parça” halinde yapılır.
AÇIK AHŞAP KASA KAMYON PROJESİ KAMYON KASA PROJESİ
SEYYAR TENTELİ AÇIK SAC KASALI YARI ROMÖRK
O4 Sınıfı açık sac kasalı yarı römork iken yapılan üst yapı tadilatla araç O4 sınıfı Seyyar tenteli açık kasalı yarı romörka tadil edilmiştir.
EK1 YAPILAN KONTROLLER LİSTESİ
a.. Yük dağilımi ağırlık merkezi yüksekliği asgari ölçüler kontrol edilmiş olup uygun olduğu görüldü.
b.. Kasa ile saşi bağlantılarının uygun yöntemler ile yapıldığı u bağlantılı civatanın şasi prfiline degen bölümleri şaseye zarar vermeyecek biçimde önlem alındığı tespit edilmiş olup uygun olduğu görüldüğü .
c.. Arka koruma çerçevesi 70/221/AT yönetmeliğine göre kontrol edilmiş olup uygun olduğu görülmüştür..
d.. Kasa ve çamurluklar araç için öngörülen en büyük çaplı lastik ve kar zincirleri ile en kötü koşullarda dahi en az 50 mm boşluk kalacak biçimde olduğu tespit edilmişti..
e.. yan koruma çerçevesi 89/297/AT yönetmeliğine göre kontrol edilmiş olup uygun olduğu görülmüştür..
2- BOYUTLAR
2.1- Azami Uzunluklar:
• Otobüsler hariç diğer motorlu araçlar: 12,00 metre
• Römork: .......................................... 12,00 metre
• Mafsallı (körüklü) otobüs: ................... 18,75 metre
• İki dingilli otobüs: ........................... 13,50 metre
• Üç ve daha fazla dingilli otobüs: ........ 15,00 metre
2.2- Azami Genişlikler: M2, M3, N1, N2, N3, O1, O2, O3, O4 kategorisi araçlarda:…… 2.55 metre.
2.2.1- Frigorifik araç üst yapıları, yan duvar kalınlıklarının izolasyonlu olarak en az 45 mm olması koşulu ile 2,60 metre genişlik istisnasından yararlanabilirler.
2.2.2- Özellikle tarım işlerinde kullanılmak için imal edilmiş araçlar, yol bakım araçları, kurtarıcı araçlar ve itfaiye araçlarında azami genişlik 3,05 metredir.
2.2.3- Belediyelere ait troleybüslerin azami genişliği 2,65 metredir.
2.3- M1 kategorisi için 29/5/2002 tarihli ve 24769 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan M1 Sınıfı Motorlu Araçların Kütleleri ve Boyutları İle İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinde (92/21/AT) veya 12/10/2013 tarihli ve 28793 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Motorlu Araçların ve Römorklarının Kütle ve Boyutları ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinde (AB/1230/2012) belirtilen ölçüler uygulanır.
2.4- L kategorisi için 22/11/2002 tarihli ve 24944 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İki veya Üç Tekerlekli Motorlu Araçların Kütleleri ve Boyutları İle İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinde (93/93/AT) belirtilen ölçüler uygulanır.
2.5- R kategorisi römorklar, S kategorisi birbiriyle değiştirilebilir çekilen donanım ve T kategorisi traktörler için 21/12/2012 tarihli ve 28504 (mükerrer) sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Tekerlekli Tarım veya Orman Traktörlerinin Bazı Aksamları ve Karakteristikleri İle İlgili Tip Onayı Yönetmeliğinde (2009/144/AT) belirtilen ölçüler uygulanır.
2.6- Sökülebilen üstyapılar ve standartlaştırılmış yük elemanları, örneğin konteynerler, bu Ekin madde 2.1, madde 2.8, madde 2.9, madde 2.10 ve madde 2.11’de tanımlanan boyutlara dâhil edilir.
2.7- Otobüslerde, azami uzunluklar, kayak kutusu veya sökülebilir ilave bagaj yeri gibi eklentiler ile aşılamaz.
2.8- Hareket halindeki herhangi bir motorlu araç veya araç katarı, dış yarıçapı 12,50 metre ve iç yarıçapı 5,30 metre olan bir dairesel alan içerisinde dönebilmelidir. Araçların uyması gereken şartlar 18/4/2003 tarihli ve 25082 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Motorlu Araçların ve Römorklarının Bazı Sınıflarının Kütle ve Boyutları İle İlgili Tip Onayı Yönetmeliği (97/27/AT) Ek I’de veya 12/10/2013 tarihli ve 28793 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Motorlu Araçların ve Römorklarının Kütle ve Boyutları ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliği (AB/1230/2012) Ek 1’de belirtilmiştir.
2.9- Beşinci teker king pin ekseni ile yarı-römork arkası arasındaki en fazla uzunluk 12,00 metredir.
2.10- Katarın boyuna eksenine paralel olarak ölçülen, kamyonun kasasının kabinin arkasında kalan en ön dış noktası ile römork kasasının en dış arka noktası arasındaki mesafeden, kamyonun en arkası ile römorkun en önü arasındaki mesafe düşülerek bulunan en fazla mesafe 15,65 metredir.
2.11- Katarın boyuna eksenine paralel olarak ölçülen, kamyonun kasasının kabinin arkasında kalan en ön dış noktası ile römork kasasının en dış arka noktası arasındaki en fazla mesafe 16,40 metredir.
2.12- Bir motorlu aracın (M1, N1 hariç) arka dingili ve bir römorkun (yarı römork hariç) ön dingili arasındaki mesafe 3,00 metreden az olamaz.
2.13- Dingil Uzaklığına Bağlı Olarak İzin Verilen Azami Ağırlık
Dört dingilli bir motorlu aracın izin verilen azami ağırlığı, aracın en ön ve en arka dingillerinin arasındaki mesafenin her metresi için beş ton olarak hesaplanan değeri aşamaz.
2.14-Yarı-römorklarda king pin ekseni ile yarı römorkun önündeki herhangi bir nokta arasında ölçülen yatay mesafe 2,04 metreyi aşamaz.
2.15- Azami yükseklik 4 metreyi geçemez.
ÜST YAPI İLE İLGİLİ HUSUSLAR
1- Üst yapıların, temel araç üreticisinin beyan ettiği azami ve asgari ölçü ve kütleler içinde kaldığı tespit edilmelidir.
2- N kategorisi araçların kasa yapımında, yük dağılımının uygunluğu kontrol edilmelidir.
Üst yapı şasi bağlantılarının uygun yöntemler ile yapıldığı kontrol edilecektir. U cıvatalı bağlantılarda şasi profilinin ezilmemesi için önlem alındığı tespit edilmelidir.
Kasa ve çamurluklar, araç için öngörülen en büyük çaplı lastik ve kar zinciri ile birlikte en kötü koşullarda dahi en az 50 mm boşluk kalacak biçimde olduğu tespit edilmelidir.
Kasaların arkada en dış konumunun arka koruma çerçevesine göre 70/221/AT Yönetmeliği veya BM/AEK Regülasyonu 58’de yer alan sınırlamalar içinde kaldığı tespit edilmelidir.
Konteyner taşıyacak araçlarda uygun konteyner kilitleri bulunacaktır. Yalnız konteyner taşınacak ise ön duvar, kapak ve taban döşemesi aranmaz.
Damper, çöp kamyonu vb. araçların hidrolik mekanizmalarının 3/3/2009 tarihli ve 27158 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Makine Emniyeti Yönetmeliğine (2006/42/AT) uygunluğunu gösteren CE işareti aranır.
Çöp kasası monteli araçlar için yapılacak hacim hesaplarında, çöp yoğunluğu değeri olarak TS EN 1501-1 Çöp Toplama Aracı standardının Ek C’sinde belirtilen değerler esas alınır.
Üst yapıcı tarafından ilave edilen aydınlatma cihazları “E” veya “e” işaretli olmalı ve daha önceki aşamadaki tip onay belgesine aykırı olmamalıdır. Aydınlatma cihazlarında değişiklik yapıldığı takdirde ilgili yönetmeliğe uygunluğu teknik servis tarafından düzenlenen rapor ile tevsik edilmelidir.
Üst yapı nedeni ile daha önceki aşamalarda alınmış tip onay belgelerinin geçersiz olduğu tespit edildiği takdirde, yeni belge veya teknik servis tarafından düzenlenmiş rapor aranır.
Üst yapım sonrası kategorisi değişen araçlar, yeni kategorinin gerektirdiği bütün şartlara uymak zorundadır, ancak N1 kategorisinden M1 kategorisine dönüşen cankurtaran, cenaze arabası ve motorlu karavanlar gibi MARTOY Ek XI’de yer alan araçlar için aynı ekte belirtilen istisnalara izin verilir.
Birinci aşama imalatçısının yazılı izni olmadan aracın kütlelerinde teknik kapasiteleri aşılamaz. Ancak, bu Yönetmeliğin diğer hükümlerinin sağlanması ve yaptığı işlemle ilgili sorumluluk tadilatçıda olması kaydıyla, 5 yaşından büyük araçlarda birinci aşama imalatçısının yazılı izni aranmayabilir. Ayrıca, yapılan değişiklikler nedeni ile geçersiz olan, fren, kütleler ve boyutlar vb. diğer tip onay belgeleri yerine yeni tip onay belgeleri veya teknik servis raporlarının alınması zorunludur.
Oto kurtarma aracı olarak üst yapı tadilatlarında, tadilat sonrası aracın istiap haddi en az 1000 kg olmalıdır.
3- Sökülebilen üst yapılar (Swap Bodies) ve konteynerları taşıyacak olan araçların üst yapılarında, bu amaca uygun her biri sökülebilen üst yapı ve konteyner için dört köşesinden bağlantı olanağı sağlayan en az dört adet konteyner kilidi olmalıdır.
3.1- Kilit yerleşimi kamyon ve tam römork için bu ekin Şekil 1’ inde, yarı römork için ise Şekil 2’sinde belirtilmiştir.
3.2- Konteyner ile taşıyıcı araç veya alt yürüyüş grubu arasındaki bağlantı form geçmeli olmalı, konteyner kilitleri takımsız kullanılabilmeli ve emniyete alınıp bağlantısının yapılmış olduğu ilk bakışta görülebilmelidir.
3.3- Taşıma esnasında konteyneri taşıdıkları uygun araca bağlayan kilit sistemi form ve mukavemet açısından çektirme yöntemi ile konteyner sağa, sola, öne, arkaya ve yukarı doğru olası hareketlerini de engellemelidir.
3.4- Kilitler form geçmeli olmalı, normal yol şartlarında kendiliğinden çözülmemelidir.
3.5- Kilit ekipmanları, ISO 3874 standardının 9.3, A3 ve A4 maddelerine uygun olmalıdır.
3- ARAÇLARIN AZAMİ YÜKLÜ KÜTLELER
3.1 - Araç Katarı Oluşturan Araçlar
3.1.1- İki dingilli römorklar ........ 18 ton
3.1.2- Üç dingilli römorklar ........ 24 ton
3.2- Motorlu Araçlar
3.2.1- İki dingilli motorlu araçlar .. 18 ton
3.2.1.2- İki dingilli otobüsler............. 19,5 ton
3.2.2- Üç dingilli motorlu araçlar ..... 25 ton
Tahrikli dingilin, çift lastikle ve havalı süspansiyon sistemi ile veya 97/27/AT Yönetmeliğinde veya AB/1230/2012 Yönetmeliğinde tanımlandığı gibi eşdeğer kabul edilen bir süspansiyon sistemi ile donatılmış olduğu veya her bir tahrikli dingilin çift lastikli olduğu ve her bir dingilin azami ağırlığının 9,5 tonu aşmadığı durumlarda 26 tondur.
Alternatif yakıtlı üç dingilli motorlu araçlar: Alternatif yakıt teknolojisinden kaynaklanan ek ağırlık nedeniyle izin verilen azami yüklü kütlenin 1 tona kadar artırılmasına izin verilir.
3.2.3- Dört dingilli motorlu araçlar
İki dümenlenebilir dingile sahip dört dingilli motorlu araçlarda azami yüklü kütle, tahrikli dingilin, çift lastikle ve havalı süspansiyon sistemi ile veya 97/27/AT Yönetmeliğinde veya AB/1230/2012 Yönetmeliğinde tanımlandığı gibi eşdeğer kabul edilen bir süspansiyon sistemi ile donatılmış olduğu veya her bir tahrikli dingilin çift lastikli olduğu ve her bir dingilin azami ağırlığının 9,5 tonu aşmadığı durumlarda 32 tondur.
3.2.4- Üç Dingilli Mafsallı Otobüsler 28 ton*
* Alternatif yakıtlı üç dingilli mafsallı otobüsler: Alternatif yakıt teknolojisinden kaynaklanan ek ağırlık nedeniyle izin verilen azami yüklü kütlenin 1 tona kadar artırılmasına izin verilir.
Dönüş Yeteneği
(1) N2-N3 kategori araçlarda dönüş yeteneği ile ilgili olarak ULMB’nin 30.11.2015 tarihli ve 456307 sayılı yazısına istinaden; - Bir aracın dingil mesafesinin aynı araç tipi için imalatçı tarafından belirlenmiş farklı bir dingil mesafesine tadil edildiği durumlarda, tadilat sonrasındaki dingil mesafesine göre imalatçı tarafından belirlenmiş müsaade edilen azami uzunluğunu geçmediği, (Örnek uygulama: Dingil mesafesi 3500mm olan araca tadilat yapılarak dingil mesafesinin, araç imalatçısının aynı tipteki üretmiş olduğu 4200mm dingil mesafeli araç referans alınarak, 4200mm’ye tadil edildiği durum) - Araçlara dingil ekleme tadilatının yapıldığı durumlarda, araç imalatçısının vermiş olduğu temel araç uygunluk belgesindeki müsaade edilen azami araç uzunluğunun aşılmadığı
Yukarıda belirtilen durumlar dışında, yapılan tadilatlar nedeniyle şasi uzatıldığında imalatçının temel araç uygunluk belgesinde belirttiği müsaade edilen azami uzunluk değerlerinin aşılmadığı, durumlar haricinde, araçların imal tarihleri dikkate alınmak suretiyle araçların dönüş yeteneğine uygun olduğunun tevsik edilebilmesi için AB/1230/2012’nin yürürlüğe girdiği tarihten sonra bu kapsamda üretilen araçlar için test raporu aranması veya testin bu konuda atanmış personel tarafından yapılması veya MARTOY- Ek XVI “Sanal Deney Yöntemlerinden İstenen Özel Koşullar Ve İmalatçı Veya Teknik Servis Tarafından Sanal Test Yöntemlerinin Kullanılabileceği Düzenleyici Mevzuat” kapsamında yapılan sanal deney yöntemi kontrol edilmelidir. 97/27/AT Yönetmeliği seviyesinden üretilmiş araçlarda ise, test raporu aranması veya testin bu konuda atanmış personel tarafından yapılması veya söz konusu yönetmelik de bahsedilen geometrik doğrulama yapılarak ilgili şartı sağladığı kontrol edilmelidir.
(2) Temel Araç Uygunluk Belgesinde (Orijinal/Muadil) azami uzunluk değeri belirtilmeyen, kütle ve boyutlar bakımından 97/27/AT’den onaylı araçlarda arka uzunluk değerinin, araç dingil mesafesinin %60’ını aşması durumunda geometrik doğrulama yapılmalıdır. Arka uzunluk değerinin, araç dingil mesafesinin %60’ını aşmaması durumunda geometrik doğrulama yapılmasına gerek yoktur. Temel Araç Uygunluk Belgesinde (Orijinal/Muadil) azami uzunluk değeri belirtilmeyen, kütle ve boyutlar bakımından AB/1230/2012’den onaylı araçlarda söz konusu yönetmeliğe uygunluğunun yetkili teknik servisler tarafından düzenlenen test raporu ile tevsik edilmesi gerekmektedir.
Kasa Projeleriyle İlgili Hizmet Başlıkları
araç proje, araç koltuk ilave projesi, araç projesi, karayolu uygunluk belgesi, karavan proje, okul taşıtı iptal proje, okul taşıtı projesi, araç proje, araç proje çizimi istanbul, araç projeleri, araç proje, okul taşıtı iptal projesi, karayolu uygunluk belgesi, araç proje, karavan projesi, araç tente projesi, açık sac kasa projesi, açık sac kasa proje, araç proje, araç uygunluk belgesi, okul taşıtı iptal projesi, aitm uygunluk belgesi, aitm araç proje, karavan projesi, araç proje istanbul, araç proje çizimi, karayolu uygunluk projesi, karavan projesi, koltuk ilave projesi, araç proje, araç projesi, karavan projesi araç proje, araç koltuk ilave projesi, araç projesi, karayolu uygunluk belgesi, karavan proje, okul taşıtı iptal proje, okul taşıtı projesi, araç proje, araç proje çizimi istanbul, araç projeleri, araç proje, okul taşıtı iptal projesi, karayolu uygunluk belgesi, araç proje, karavan projesi, araç tente projesi, açık sac kasa projesi, açık sac kasa proje, araç proje, araç uygunluk belgesi, okul taşıtı iptal projesi, aitm uygunluk belgesi, aitm araç proje, karavan projesi, araç proje istanbul, araç proje çizimi, karayolu uygunluk projesi, karavan projesi, koltuk ilave projesi, araç proje, araç projesi, karavan projesi