TEL 0212 861 00 81
CEP 0532 285 60 61

Otobüsü Minibüse Çevirme

Otobüsü minibüse çevirme işlemi en popüler araç projelerinden biridir. Otobüsü minibüse çevirme ya da otobüsten minibüse çevirme ile ilgili tüm detaylar yazımızda.

https://basvuruportal.tse.org.tr/Genel/AITMAracUygunlukBelgesiArama.aspx

Otobüsten Minibüse Çevirme

      

OTOBÜSTEN MİNİBÜSE ARAÇ PROJE

M Kategorisi: Öncelikli olarak yolcuların ve eşyalarının taşınması amacıyla tasarımlanmış ve imal edilmiş motorlu araçlar m sınıfı araçlar olarak geçmektedir.

M2 Kategorisi: Sürücü oturma yerine ilave olarak dokuzdan fazla oturma yeri olan ve 5 ton’u aşmayan bir azami kütleye sahip M kategorisi araçlar olarak geçmektedir.

M3 Kategorisi: Sürücü oturma yerine ilave olarak dokuzdan fazla oturma yeri olan ve 5 ton’u aşan bir azami kütleye sahip M kategorisi araçlar m3 sınıfı minibüs araç olarak geçmektedir.

Araç sınıfı     : Otobüs ve minibüs araçların araç sınıfları M2-M3 olarak geçmektedir. 

Gövde Tipi   :  Yolcular için ayrılan boşluğun tek bir seviyede veya birleştirilmiş üst üste iki seviye oluşturmayacak şekilde düzenlendiği araç.

GÖVDE TİPİ CA:   Tek katlı araçlar,  Yolcular için ayrılan boşluğun tek bir seviyede veya birleştirilmiş üst üste iki seviye oluşturmayacak    şekilde düzenlendiği araç.

OTOBÜSÜ MİNİBÜSE ÇEVİRME

Renault Master otobüs, Volkswagen Volt otobüs, Volkswagen Grafter otobüs, Ford transit otobüs, Fıat Ducato otobüs, Cıtroen Jumper otobüs olan araçlardan koltuk sökülerek 16+1 kişilik minibüse araç projesi ile çevrilmektedir. Koltuk sayısı olarak 17+1 kişi otobüs olarak geçen araçtan, 1 koltuk sökülerek 16+1 minibüse araç projesi yapılarak çevrilir. Koltuk sayısı 18+1 kişilik otobüs olan araçtan 2 koltuk sökülerek ve araç projesi çizilerek 16+1 kişilik minibüs olur. Koltuk sayısı 19+1 kişilik otobüs olarak geçen araçtan 3 koltuk sökülerek  ve araç koltuk söküm projesi yapılarak araç 16+1 minibüs olur. Koltuk sayısı 20+1 kişilik otobüs araçlardan 4 koltuk sökümü yapılarak ve araçtan koltuk söküm projesi yapılarak araç 16+1 kişilik minibüse tadilatı yapılmış olur.

Otobüsten Minibüse Çevirmek için ne yapmak lazım?

Otobüs olarak trafiğe çıkmış aracın minibüse çevirmek için öncelikle tse yetkili makine mühendisine araç koltuk söküm projesi için başvuru yapmak gerekli ve aracı minibüse düşürmek için kaç tane koltuk sökülmesi gerekiyor ona kara verdikten sonra önce aracın koltukları sökülmesi gerekiyor, sökülen koltuk ayak yerleri koltuk bir daha takılamayacak şekilde iptal edilmesi gerekmektedir, koltuklar söküldükten sonra yetkili makine mühendisi tarafından araçtan koltuk söküm projesi hazırlanacaktır. Araç projesi hazır olunca yetkili mühendislik tarafından verilen başvuru dosya numarası ile birlikte istanbul avrupa yakası araç kontrol merkezi hadımköy'e veya anadolu yakası sancaktepe tse araç kontrol merkezine araç götürülecek burda tse yetkili makine mühendisi tarafından araç kontrol edildikten sonra araç kontrolleri yapılmıştır projeye uygun olarak tse rapor oluşturulur ve tse yetkili mühendisi dosya incelemesini yaptıktan sonra dosyayı müdür onayına gönderir dosyayı  müdür onayladıktan sonra başvuru yapılan makina mühendisinin ekranına  düşer, projeyi çizen makine mühendisi müşteriye araç projesi teslim edilir.

Araç projesi alındıktan sonra araç muayene için tuvtürk'ten araç tadilat muayenesi randevusu alınır ve araç tadilat muayenesi yaptırılır, muayene yaptırırken mutlaka araç projesini veznede  muayene istasyonuna ibraz edilmelidir. Araç tadilat muayenesi bittikten sonra araç muayene tespit raporu ve araç muayene raporu ile birlikte araç sahibi notere ruhsat değişim için  başvuru yaparak aracı otobüsten minibüse çevirmiş olur.

Araç ruhsatı çıktıktan sonra araç koltuk söküm projesi ve araç ruhsatı ile birlikte nakil vasıtaları vergi dairesine başvuru yaparak aracı otobüsten minibüse çevirmesi gerekmektedir. 

Aracı maliyede otobüsten minibüse çevirdikten sonra araç trafik sigortasını otobüsten minibüse çevirmek için yetkili sigorta acentesine başvuru yaparak aracın sigortasını minibüsten otobüse çevrilmiş olur.. otobüsten minibüse düşen araçların trafik sigortaları çok düşmektedir.

 

Araç Minibüs Projeleri 10-17 kişilik 

Fabrikadan N1 sınıfı panelvan kamyonet olarak üretilmiş 2+1 kişilik 5+1 kişilik kamyonet araçların tip onaylı veya araç proje 9+1 kişilik, 12+1 kişilik 14+1 kişilik, 16+1 kişilik  minübüse tadil edilmesi.. Trafiğe çıkış tarihi itibari ile beş yılı dolduran panelvan araçlarda ÖTV vergisi çıkmamaktadır, Beş yılı doldurmayan panelvan araçların minübüse çevrilmesi durumunda % 5 ÖTV vergisi çıkmaktadır. Araç 4+1 veya 5+1 olarak trafiğe çıkmışsa ÖTV vergisi % 15 yattığı için herhangi bir ötv  vergi çıkmamaktadır. Aracın 16+1 kişilik minibüse çevrilmesi durumlarında ise otobüste ÖTV vergisi % 1 olduğu için ek bir vergi çıkmamaktadır. Nisan 2013 tarihi itibari ile  8+1 kişilik m1 sınıfı araç projeleri yapılamamaktadır.

Renault Master Otobüs'ten Minibüs'e Araç Koltuk Söküm Tadilat Projesi

Volkswagen Grafter Otobüs'ten Minibüs'e Araç Koltuk Söküm Araç Tadiat Projesi

Fıat Ducato Otobüs'ten Minibüs'e Araç Koltuk Söküm Araç Tadilat Projesi

Cıtroen Jumper Otobüs'ten Minibüse Araç Koltuk Söküm Araç Tadilat Projesi

Mercedes Sprinter Otobüsten Minibüse Araç Koltuk Söküm Araç Tadilat Projesi 

 

Renault Master 17+1 Kişilik Otobüsten 16+1 Kişilik  Minibüse Tadilat, 18+1 kişilik otobüs araçtan araç koltuk söküm projesi yapılarak 16+1 kişilik minibüse koltuk söküm projesi

Mercedes Sprinter 17+1 kişilik Otobüs araçtan bir koltuk sökümü yapılarak, araç 16+1 kişilik minibüse araç koltuk Söküm projesi yapılması

17+1 Kişilik otobüs araçtan 1 koltuk sökülerek 16+1 minibüse çevirme araç minibüs projesi
18+1 Kişilik otobüs araçtan 2 koltuk sökülerek 16+1 kişilik Minibüse çevirme araç tadilat projesi
19+1 kişilik otobüs araçtan 3 koltuk sökülerek 16+1 kişilik minibüse araç minibüs projeleri
20+1 kişilik otobüs araçtan 4 koltuk sökülerek 16+1 minibüse çevirme araç minibüs  projesi
21+1 kişilik otobüs araçtan 5 koltuk sökülerek 16+1 minibüse çevirme araç minibüs tadilat projesi
22+1 kişilik otobüs araçtan 6 koltuk sökülerek 16+1 minibüse çevirme araç tadilat minibüs proje

otobüsten minibüse çevrildiğinde araca özel tüketim vergisi ötv vergisi çıkarmı?

Fabrikadan otobüs olarak üretilmiş araçlardan  koltuk sökümü yapılarak 16+1 ve 15+1 minibüse çevrilirse özel tüketim vergisi çıkmamaktadır. Fakat otobüsten koltuk sökülüp 14+1 kişi, 13+1 kişiye, 12+1 kişiye, 11+1 kişiye, 10+1 kişilik minibüse çevrilirse özel tüketim vergisi çıkmaktadır. Araç trafiğe çıkış tarihi itibari ile beş yıl olmuşsa özel tüketim vergisi (ÖTV) çıkmaz, bu uygulama 5 yaşını dolduran bütün araç sınıfları için geçerlidir. Beş yılı doldurmamış  otobüsten koltuk sökülüp minibüse araç tadilat projesi yapılmışsa, araç önce tüvtürk araç tadilat muayenesi yapılmalıdır, araç tadilat muayenesi yapıldıktan sonra, nakil vasıtaları vergi dairesine başvuru yapılarak özel tüketim vergisi (ÖTV) yatırılmalıdır, ötv ödenmeden araç ruhsat değişimi yapılmaz. Notere araç sahibi ötv evrakları araç projesi ve araç muayene evrakları ile başvurmalıdır.

OTOBÜSTEN MİNİBÜSE TADİLAT PROJESİNDE GEREKLİ EVRAKLAR

1. Araç Tescil Belgesi

2. Araç Tip etiket fotosu

3. Araç Şase numarası resmi

4. Koltukların resmi gereklidir

5. Araçtan sökülen koltuğun ayak yerleri mutlaka kapatılacaktır, bağlantı yerleri iptal edilerek bir daha takılmayacak şekilde araç tse araç kontrol merkezi istanbul avrupa yakası hadımköy, anadolu yakası sancaktep'ye gittiğinde tse mühendisleri sadece sökülen koltuğun ayak yerlerine bakmaktadır

M2 ve M3 ARAÇ SINIFLARI GÖVDE TİPLERİ

M2 Kategorisi: Sürücü oturma yerine ilave olarak dokuzdan fazla oturma yeri olan ve 5 ton’u aşmayan bir azami kütleye sahip M kategorisi araçlar olarak geçmektedir.

M3 Kategorisi: Sürücü oturma yerine ilave olarak dokuzdan fazla oturma yeri olan ve 5 ton’u aşan bir azami kütleye sahip M kategorisi araçlar m3 sınıfı minibüs araç olarak geçmektedir.


     CA:   Tek katlı araçlar,  Yolcular için ayrılan boşluğun tek bir seviyede veya birleştirilmiş üst üste iki seviye oluşturmayacak                                    şekilde düzenlendiği araç.

     CB:   Çift katlı araçlar, 

     CC:   Tek katlı, körüklü araç

     CD:   Çift katlı, körüklü araç

     CE:   Alçak tabanlı, tek katlı araç

     CF:   Alçak tabanlı, çift katlı

     CG:   Alçak tabanlı, tek katlı, körüklü

     CH:   Alçak tabanlı, çift katlı, körüklü

     CI:   Üstü açık, tek katlı Kısmi tavanlı veya tavansız bir araç.

     CJ:   Üstü açık, çift katlı Üst katın tamamı veya bir kısmında tavan olmayan bir araç.

     CX:   Otobüs şasileri (Tamamlanmamış araç) Üstyapı ile tamamlanmak üzere tasarlanmış, sadece şasi raylı veya boru                          

             konstrüksiyonlu,  tahrik sistemli, akslı ulaşım operatörü ihtiyaçlarına göre özelleştirilmiş tamamlanmamış bir araç 

 

istanbul otobüsten minibüse çevirme, istanbul arnavutköy otobüsü minibüse çevirme, istanbul ataşehir otobüsten minibüse tadilat proje, istanbul avcılar otobüs minibüse çevirme, istanbul bağcılar otobüsten minibüse tadilat, istanbul bahçelievler otobüsten minibüse tadilat, istanbul bakırköy otobüsten minibüse çevirme, istanbul başakşehir otobüsten minibüse proje, istanbul bayrampaşa otobüsten minibüse tadilat projeleri, istanbul beşiktaş otobüsten minibüse proje, istanbul beykoz otobüsten minibüs projesi, istanbul beylikdüzü otobüsten minibüse tadilat, istanbul beyoğlu otobüsten minibüse çevirme, istanbul büyükçekmece otobüsten minibüse çevirme, istanbul çatalca otobüsten minibüse çevirme, istanbul çekmeköy otobüsü minibüse çevirme, istanbul esenler otobüsten minibüse tadilat proje, istanbul çekmeköy otobüs minibüse çevirme, istanbul esenler otobüsten minibüse tadilat, istanbul esenyurt otobüsten minibüse tadilat, istanbul eyüp otobüsten minibüse çevirme, istanbul fatih otobüsten minibüse proje, istanbul gaziosmanpaşa otobüsten minibüse tadilat projeleri, istanbul güngören otobüsten minibüse proje, istanbul kadıköy otobüsten minibüs projesi, istanbul kağıthane otobüsten minibüse tadilat, istanbul kartal otobüsten minibüse çevirme, istanbul küçükmece otobüsten minibüse çevirme, istanbul maltepe otobüsten minibüse çevirme, istanbul pendik otobüsü minibüse çevirme, istanbul sancaktepe otobüsten minibüse tadilat proje, istanbul sarıyer otobüs minibüse çevirme, istanbul sultanbeyli otobüsten minibüse tadilat, istanbul sultangazi otobüsten minibüse tadilat, istanbul şile otobüsten minibüse çevirme, istanbul şişli otobüsten minibüse proje, istanbul tuzla otobüsten minibüse tadilat projeleri, istanbul ümraniye otobüsten minibüse proje, istanbul üsküdar otobüsten minibüs projesi, istanbul zeytinburnu otobüsten minibüse tadilat, arnavutköy otobüsten minibüse çevirme, ataşehir otobüsten minibüse çevirme, bağcılar otobüsten minibüse çevirme, bahçelievler otobüsü minibüse çevirme, bakırköy otobüsten minibüse tadilat proje, başakşehir otobüs minibüse çevirme, bayrampaşa otobüsten minbüse tadilat, beşiktaş otobüsten minibüse tadilat, beylikdüzü otobüsten minibüse çevirme, beyoğlu otobüsten minibüse proje, büyükçekmece otobüsten minibüse tadilat projeleri, çatalca otobüsten minibüse proje, çekmeköy otobüsten minibüs projesi, esenler otobüsten minibüse tadilat, esenyurt otobüsten minibüse çevirme, eyüp otobüsten minibüse çevirme, fatih otobüsten minibüse çevirme, gaziosmanpaşa otobüsü minibüse çevirme, güngören otobüsten minibüse tadilat proje, kadıköy otobüs minibüse çevirme, kağıthane otobüsten minibüse tadilat, sancaktepe  otobüsten minibüse tadilat, küçükçekmece otobüsten minibüse çevirme, maltepe otobüsten minibüse proje, pendik otobüsten minibüse tadilat projeleri, sancaktepe otobüsten minibüse proje, sarıyer otobüsten minibüs projesi, sultanbeyli otobüsten minibüse tadilat, sultangazi otobüsten minibüse çevirme, şile otobüsten minibüse çevirme, şişli otobüsten minibüse çevirme, tuzla otobüsü minibüse çevirme, ümraniye otobüsten minibüse tadilat proje, üsküdar otobüs minibüse çevirme, zeytinburnu otobüsten minibüse tadilat, büyükçekmece otobüsten minibüse tadilat, büyükçekmece otobüsten minibüse çevirme,