TEL 0212 861 00 81
CEP 0532 285 60 61

MİNİBİSÜ OTOMOBİLE ÇEVİRME PROJESİ

Minibüsü otobüse çevirme projesi ile ilgili belge ve tadilat işlemleri, mühendislik aşamaları ve diğer tüm detayları bu yazımızda bulabilir, bize ulaşabilirsiniz.

MİNİBÜSÜ OTOMOBİLE ÇEVİRME

Mercedes Vito 639/2  minibüsü otomobile çevirme

                                

Volkswagen Caravella minibüsü otomobile çevirme

                             caravella yeni

Ford Custom minibüsü otomobile çevirme

                     TourneoCustomweb

 

M Kategorisi: Öncelikli olarak yolcuların ve eşyalarının taşınması amacıyla tasarımlanmış ve imal edilmiş motorlu araçlar m sınıfı araçlar olarak geçmektedir.

M1 : Sürücü oturma yerine ilave olarak sekizden fazla oturma yeri olmayan M kategorisi araçlardır.

M2 : Sürücü oturma yeri hariç 9 kişiden fazla azami yüklü ağırlığı 5 tonun altındaki minibüs otobüs araçlardır.

Fabrikadan M1 sınıfı 8+1 kişilik otomobil olarak üretilen araçları, ticari yolcu taşımacılığı veya özel minibüs olarak kullanabilmek için araca bir koltuk ilavesi yapılarak araçlar 9+1 kişilik M2 sınıfı minibüse araç tadilat projesi ile çevrilmiştir. Fabrikadan otomobil olarak üretilmiş fakat sonradan araç koltuk ekleme projesi ile minibüse çevrilmiş araçlara, tekrar araçtan bir koltuk sökülerek araç 8+1 kişilik M1 sınıfı otomobile araç tadilat projesi ile çevrilebilmektedir. Minibüsten otomobile çevrilmesi için aracın fabrika çıkışı otomobil olması gerekmektedir, fabrika çıkışı panelvan 2+1 kişilik kamyonet veya 5+1 kişilik kamyonet araçların, araç koltuk ilavesi yapılarak araç tadilat projesi ile 9+1 kişilik m2 sınıfı minibüse dönmüş ise bu araçlardan koltuk sökülerek 8+1 kişilik m1 sınıfı otomobile dönmesi mümkün değildir. Bir aracın otomobile dönmesi için sadece fabrikadan otomobil olarak üretilmiş olması gerekmektedir. Sonradan n1 sınıfı panelvan kamyonetten  m2 sınıfı minibüs araçlardan  bir koltuk sökülerek veya araç koltuk söküm projesi yapılarak otomobile dönmesi mümkün değildir.

MİNİBÜS OTOMOBİLE NASIL ÇEVRİLİR?

Minibüsü otomobile çevirmek için öncelikle 9+1 kişi olan koltuk sayısı, bir koltuk sökülerek 8+1 düşürülmesi gerekmektedir, araçtan koltuk söküldükten sonra aracın otomobile dönmesi için koltuk söküm projesi çizilmesi gerekmektedir. proje hazır olduktan sonra araca tüvtürk muayene istasyonundan araç tadilat muayenesi randevusu alınması gerekmektedir. Tüvtürk'te aracın minibüsten otomobile çevirme proje ile araç tadilat muayenesi yaptırdıktan sonra araç muayene raporu, tespit raporu ve araç minibüsten otomobile çevrilmesi ile ilgili araç tadilat projesi ile notere araç ruhsat değişikliği için başvurularak, araç minibüsten otomobile dönmüş olur. Araç ruhsatı ve araç tadilat projesi ile birlikte nakil vasıtaları vergi dairesine başvuru yaparak aracın maliye kaydının minibüsten otomobile çevrilmesi gerekmektedir.

9+1 Kişilik m2 sınıfı minibüs aracı 8+1 kişilik m1 sınıfı otomobile çevirince özel tüketim vergisi (ötv) çıkar mı?

Fabrikadan 8+1 m1 sınıfı otomobil olarak üretilen otomobil araçların ötv vergisi sadece bu araçlara özel % 15 olarak yatırıldığından dolayı, aracın tekrar eski orjinal hali olan 8+1 m1 sınıfı otomobile döndüğünde özel tüketim vergisi (ötv) çıkmamaktadır. Bu % 15 ötv uygulaması sadece fabrikadan  8+1 m1 sınıfı otomobil olarak üretilmiş bu araçlara özel bir uygulamadır.

8+1 kişilik m sınıfı otomobil aracı 6+1 kişilik otomobil araca çevirince özel tüketim vergisi (ötv) çıkar mı?

Fabrikadan M2 sınıfı 8+1 m1 sınıfı otomobil olarak üretilen araçlardan 2 tane koltuk sökülerek araç 6+1 kişilik m1 sınıfı otomobile çevrilir. Bunun için önce yapmanız gereken işlem, tse yetkili makine mühendislik ofisine başvuru yapmak veya telefonla bilgi almak aracınızın 8+1 otomobilden 6+1 kişilik otomobile uygun olup olmadığını öğrenmeniz gerekir.. Eğer aracınız 8+1 kişilik m1 sınıfı otomobilden 6+1 otomobile çevirmek için uygunsa önce tse yetkili makine mühendisine başvuru yaparak otomobilden koltuk söküm projesi çizilmesi gerekir sonra araçtan hangi koltuk sökülecek ona karar verip söktürmek gerekir, sökülen koltukların ayak yerleri bir daha takılmayacak şekilde iptal edilmesi gerekmektedir. 8+1 m1 sınıfı otomobilden 6+1 m1 sınıfı otomobile çevirme için araç projeniz ve araçtan koltuk sökme işlemi tamam olunca araç tadilat muayenesi için tüvtürk araç muayene istasyonundan araç tadilat muayenesi randevusu alınması gerekir. Tuvtürk araç muayene tadilat muayenesinde aracı 8+1 m1 sınıfı otomobilden 6+1 m1 sınıfı otomobile dönüşüm araç projesi ibraz edilmelidir. Tuvtürk araç tadilat muayenesi bittikten sonra, araç muayene raporu, araç muayene tespit raporu ve 8+1  kişilik m1 sınıfı otomobilden 6+1 m1 sınıfı otomobile çevirme dönüşüm araç projesi ile araç ruhsat değişimi için araç ruhsat sahibi notere başvuru yaparak aracı 8+1 kişilik m1 sınıfı otomobilden 2 koltuk sökerek  6+1 kişilik m1 sınıfı otomobile çevirdiğini söyleyerek araç muayene istasyonundan alınan evrakları ve 8+1 kişilik  otomobilden 6+1 kişilik m1 sınıfı otomobile dönüşüm projesini ibraz ederek araç ruhsatı 6+1 kişilik m1 sınıfı otomobile çevrilmiş olur yeni ruhsat 6+1 kişilik m1 sınıfı otomobil olarak tescil edilmiş olur. Sonra yeni çıkarılan araç ruhsatı ve 8+1 kişilik m1 sınıfı otomobilden 6+1 kişilik m1 sınıfı otomobile çevirme projesi ile birlikte nakil vasıtaları vergi dairesine başvuru yaparak aracın maliye kaydı 8+1 kişilik m1 sınıfı  otomobilden 6+1 kişilik m1 sınıfı otomobile çevirmek gerekir.

8+1 kişilik m1 sınıfı otomobil aracı 6+1 m1 sınıfı otomobile çevirince özel tüketim vergisi (ötv) çıkar mı?

Fabrikadan 8+1 kişilik m1 sınıfı otomobil olarak üretilmiş araçları araç koltuk söküm projesi ile 6+1 kişilik otomobile çevrilince trafiğe çıkış tarihi itibari ile 5  yaşını doldurmayan araçlara çok yüksek  özel tüketim vergisi (ötv) çıkmaktadır.

Bu durum trafiğe çıkış tarihi itibari ile beş yaşını dolduran 8+1 kişilik m1 sınıfı otomobili 6+1 kişilik m1 sınıfı otomobil araca dönüşüm yapınca özel tüketim vergisi (ötv) çıkmaz. Yani trafiğe çıkış tarihi itibarı  5 yaşını dolduran araçlara özel tüketim vergisi (ötv) çıkmamaktadır.

Minibüsü otomobile çevirmenin faydaları nelerdir

1. Araç minibüs olduğunda her yıl periyodik olarak yapılan araç muayenesi, araç otomobile döndüğü zaman iki yılda bir periyodik araç muayenesi yapılacaktır.

2. Araç otomobil olduğu zaman minibüs olarak yapılan trafik sigortası, araç otomobile döndüğü zaman çok daha düşük fiyata yapılmaktadır.

3. Araç otomobil olduğu için hız limitleri yükselmektedir. 

Minibüs araçlarda hız sınırı şehirlerarası çift yönlü karayollarında saatte 80 kilometre, bölünmüş yollarda saatte 90 kilometre, otoyollarda saatte 100 kilometre olarak belirlendi.

Otomobil şehirler arası çift yönlü kara yolunda 90 kilometre olan sınır, bölünmüş yollarda 110 kilometre olarak belirlenmiş. Otomobiller için hız sınırı, otoyollarda ise 120 kilometre.

 

Mercedes Vito 639/2 Minibüsten Otomobile Çevirme Araç Projesi

Volkswagen Caravella Minibüsten Otomobile Çevirme Araç Projesi

Ford Custom Minibüsten Otomobile çevirme

Renault Trafik Minibüsten otomobile Çevirme Araç Projesi

istanbul minibüsten otomobile çevirme araç projesi, istanbul adalar mercedes vito minibüsü otomobile çevirme, istanbul arnavutköy caravella minibüsten koltuk sökerek otomobile çevirme, istanbul ataşehir ford custom minibüsü otomobile çevirme projesi, istanbul avcılar mercedes vito minibüs aracı otomobile döndürme, istanbul bağcılar volkswagen caravella minibüs araç otomobile çevirme, istanbul bakırköy minibüs aracı otomobil yapmak, istanbul bahçelievler minibüs aracı otomobile çevirme, istanbul başakşehir minibüsten otomobile çevirme projesi, istanbul bayrampaşa minibüsü otomobile çevirme, istanbul beylikdüzü mercedes vito minibüsten koltuk sökerek otomobile çevirme araç tadilat projesi, istanbul beşiktaş ford custom minibüs aracı otomobile döndürme, istanbul beykoz minibüs araç otomobile çevirme, minibüs aracı otomobil yapmak, istanbul büyükçekmece minibüs aracı otomobile çevirme, istanbul çatalca minibüsten otomobile çevirme projesi, istanbul çatalca minibüsü otomobile çevirme, istanbul çekmeköy minibüsten koltuk sökerek otomobile çevirme araç tadilat projesi, istanbul esenler minibüs aracı otomobile döndürme, istanbul esenyurt minibüs araç otomobile döner mi, istanbyl eyüp minibüs aracı otomobil yapmak, istanbul fatih minibüs aracı otomobile çevirme, istanbul gaziosmanpaşa minibüsten otomobile çevirme projesi, istanbul güngören minibüsü otomobile çevirme, istanbul kadıköy minibüsten koltuk sökerek otomobile çevirme araç tadilat projesi, istanbul kağıthane minibüs aracı otomobile döndürme, istanbul kartal minibüs araç otomobile döner mi, istanbul küçükçekmece minibüs aracı otomobil yapmak, istanbul maltepe minibüs aracı otomobile çevirme, istanbul pendik minibüsten otomobile çevirme projesi, istanbul sancaktepe minibüsü otomobile çevirme, istanbul pendik minibüsten koltuk sökerek otomobile çevirme araç tadilat projesi, istanbul sancaktepe minibüs aracı otomobile döndürme, istanbul sarıyer minibüs araç otomobile döner mi, istanbul silivri minibüs aracı otomobil yapmak, istanbul sultanbeyli minibüs aracı otomobile çevirme, istanbul sultangazi minibüsten otomobile çevirme projesi, istanbul şile minibüsü otomobile çevirme, istanbul şişli minibüsten koltuk sökerek otomobile çevirme araç tadilat projesi, istanbul şişli minibüs aracı otomobile döndürme, istanbul tuzla minibüs araç otomobile çevirme, istanbul ümraniye minibüs aracı otomobil yapmak, istanbul üsküdar minibüs aracı otomobile çevirme, istanbul zeytinburnu minibüsten otomobile çevirme projesi, istanbul minibüsü otomobile çevirme, istanbul minibüsten koltuk sökerek otomobile çevirme araç tadilat projesi, istanbul büyükçekmece minibüsü otomobile çevirme, istanbul büyükçekmece minibüsü otomobile çevirme, Volkswagen transporter kombi minibüsü otomobile çevirme, Volkswagen caravella minibüsü otomobile çevirme, Mercede vito minibüsü otomobile çevirme, Ford custom minibüsü otomobile çevirme, İstanbul minibüsü otomobile çevirme, araç proje istanbul minibüsü  otomobile çevirme