TEL 0212 861 00 81
CEP 0532 285 60 61

MİNİBÜSÜ KAMYONETE ÇEVİRME

Minibüsü kamyonete çevirme projesi için en doğru çözüm ortağınız olarak hizmetinizdeyiz. Minibüs kamyonete çevirme, panelvana çevirme ve daha fazlası bu yazıda.

Minibüsü Panelvana çevirme 2021

                        PANELVAN RESİM 

Minibüsü Kamyonete çevirme fiyatları 2021 yılı

M2 sınıfı minibüs olarak hizmet veren araçların gerek yaş sınırı doldurması veya ihtiyaçtan dolayı araç içindeki koltukların sökülerek aracı N1 sınıfı panelvan kamyonete çevrilir veya yanları camlı panelvan kamyonete çevrilir. Bu işlem yapılırken araç tüm koltuklar sökülüp bb van panelvan kamyonete çevrilirken araçtan sökülen koltukların ayak bağlantı yerleri bir daha bağlanmayacak şekilde iptal edilip veya komple ayak yerleri kapatılması gerekiyor, yolcu ile yük bölümü birbirinden paravanla bölünmesi gerekmektedir. Araç koltukları sökülürken araç yan camları sökülerek sökülen yan camların yerlerini sacla kapatılması gerekmektedir, sacla kapatılan yerler boya ile temiz bir şekilde boyanmalıdır. 

Araç cam ve koltukları sökülüp yolcu ve yük bölümü birbirinden paravanla kapatıldıktan sonra yetkili makine mühendisine başvuru yapılarak araç kamyonetten minibüse çevirme projesi hazırlatılmalıdır. Yetkili mühendislik aracı minibüsten kamyonete çevirme projesini hazırlayarak  projesini tse 360 sistemine yükleme yaparak sistemden araç dosya başvuru numarası alır, bu araç dosya başvuru numarası ile birlikte araç tse araç kontrol merkezine(istanbul avrupa yakası hadımköy, anadolu yakası sancaktepeye) götürülür, burada araç kontrol ücreti olarak 460 tl ödeme yapılacak, tse yetkili mühendisleri tarafından aracın minibüsten kamyonete çevrilmesi projeye uygun olup olmadığı kontrol edilir ve problem yoksa uygundur raporu oluşturularak, raporunu tse 360 sistemine yükler, sonra tse mühendisleri tarafından dosya incelemesi yapılır sonra dosya müdür onayına gider müdür onayından sonra başvuru yapılan makina mühendisinin sistemine düşer proje müşteriye teslim edilir.

Araç koltuk söküm minibüsten panelvan kamyonete çevirme araç tadilat projesi alındıktan sonra aracın muayenesi için tüvtrük araç tadilat muayenesi randevusu alınarak, tüvtürk araç muayene istasyonuna 372 tl ödeme yapılır, araç tadilat muayenesi yaptırılarak araç muayene raporu ve araç tespit raporunu alır. 

Araç muayenesi bittikten sonra aracın ruhsatını çıkarmak için araç sahibi araç minibüsü kamyonete çevirme projesi, araç muayene raporu, araç tespit raporu ile birlikte notere başvuru yaparak ruhsat ücreti 224 tl ödeyerek, aracı minibüsten panelvan kamyonete çevirir.

Noterden araç ruhsatı minibüsten panelvan kamyonete çevrilen araç projesi ve ruhsatları ile birlikte aracın maliye kaydını minibüsten panelvan kamyonete çevirmek için nakil vasıtaları vergi dairesine başvuru yaparak aracın maliye kaydını minibüsten panelvan kamyonet'e çevrilmiş olur ve işlem sonlandırılmış olur.

Minibüs araç 4+1 kişilik veya 5+1 yanları camlı panelvan kamyonet olurmu?

Azami yüklü ağırlığı 3500 kğ aşmayan minibüs veya otobüs araçların yaş sınırının dolmasından dolayı yolcu taşıyamaz olmasından dolayı bu araçları yeniden piyasada değerlendirmek için araç koltukları sökülerek bu araçları yanları camlı çift sıra koltuklu 4+1 kişilik kamyonete veya  5+1 kişilik yanları camlı çift sıra koltuklu panelvan bb araca çevrilmesi mümkündür. Bu araçları 4+1 kişi veya 5+1 kişilik kamyonete çevirmek için aracın azami yüklü ağırlığının  3500 kğ geçmemesi gerekmektedir, araçların ön koltukları 2+1 ise arka koltuk sıralamasına göre 4+1 kişi veya 5+1 kişi olmasına öyle karar verilir.

Örnek aracın ön koltuğu 2+1 kişi ise arka koltuk sıralaması ikili olarak devam ederse 4+1 kişilik yanları camlı çift sıra koltuklu kamyonet olur, arka koltuklar üçlü üçlü devam ediyorsa 5+1 kişilik yanları camlı çift sıra koltuklu panelvan kamyonet olur. Aracı 5+1 yapmak için şöför arkası 2 koltuk ise arka taraftan üçlü koltuk söküp, ikili koltuk yerine üçlü koltuğun monte etmek mümkün değildir, şayet edilirse takılan üçlü koltuk için tse koltuk bağlantı test raporu istenmektedir. bağlantı test raporları almak için aracın teste girmesi gerekmektedir buda çok pahalı bir işlemdir.

Minibüs aracı panelvan kamyonete çevirince özel tüketim vergisi (ötv) çıkarmı?

Minibüs m2 sınıfı olarak hizmet veren araçların panelvan kamyonete çevrilmesi durumunda özel tüketim vergisi çıkmaz, nedeni ise minibüs araçların özel tüketim vergileri % 9 olarak yatırılmasıdır, panelvan araçların ötv % 4 olduğundan dolayı minibüs ötv daha yüksek olduğu için çıkmaz.

Minibüs araçları 4+1 kişi veya 5+1 kişilik Panelvan kamyonete çevrilince ötv çıkar mı?

Minibüs olarak hizmet veren araçların 4+1 kişiye veya 5+1 kişilik yanları camlı çift sıra koltuklu kamyonete çevrilince özel tüketim vergisi çıkmamaktadır. Ancak minibüsten camlı koltuklu panelvan araca çevrilirken araç 5 yaşını doldurmamış ise,özel tüketim vergisi çıkması mümkündür, çünkü minibüs ötv %9 olduğundan ve 4+1 veya 5+1 kişilik panelvan araçların ötv vergileri % 14 olduğundan dolayı ve araç trafiğe çıkalı beş yılı doldurmaması durumunda araç sahibi özel tüketim vergisi ödemek zorundadır.

Otobüs  panelvan kamyonet'e çevrilir mi?

Otobüs olarak hizmet veren m2 sınıfı otobüs araçları kamyonete çevirmek için öncelikle dikkat edilmesi gereken en önemli şey kamyonete çevrilecek m2 sınıfı otobüs aracın azami yüklü ağırlığın 3500 kğ ve altında olması gerekmektedir. Azami yüklü ağırlığı 3500 kğ altında olan m2 sınıfı otobüs araçları koltuk söküm projesi yapılarak n1 sınıfı  panelvan kamyonete çevirmek mümkündür, 3500 kiloğram ve  üzerindeki araçlardan koltuk sökerek kamyonete çevirmek mümkün değildir, 3500 kiloğram üzerindeki otobüs veya minibüs araçlardan araç koltuk söküm projeleri çizilerek n2 sınıfı panelvan kamyon yapılmaktadır.

Koltuk Sökme Projesi İçin Gerekli Evraklar

1- Aracın Trafik Tescil Belgesi

2- Aracın Koltuk Söküm İşcilik Faturası

3- Aracın Koltuk Yerleşim Planı

4- Araç Tip etiket fotosu

5- Araç şase numarası resmi

Koltuk Çıkartılması veya İlavesi

(1) AİTM Ek IV madde 4.9’daki “Koltuk çıkartılması tadilatı ile aracın gövde tipi değişmeden M

kategorisinden N kategorisine dönüştüğü durumlarda bu ekin 4.4.2 maddesinde istenen şartlar

aranmaz. Koltuk çıkartılması tadilatı yapılan araçlarda koltuk bağlantıları bağlantıya izin vermeyecek

şekilde kesme, kaynak vb. yöntemler ile yok edilir.

(2) 18.08.2001 tarihli ve 24497 sayılı RG’de yayımlanmış bulunan ve söz konusu aracın imal yılında

yürürlükte bulunan Motorlu Araçların Koltukları, Bağlantıları Ve Koltuk Başlıkları İle İlgili Tip

Onayı Yönetmeliği’nde (74/408/AT) ve ECE-R 17’de M2 ve M3 kategori araçlar için;

“2.14- ‘Bağlantı’, koltuğun bağlanabildiği, araç tabanın veya gövdesinin bir parçasıdır.”

“2.15- ‘İlave donanımlar’, koltuğun araca bağlanması için kullanılan cıvata veya diğer aksamlardır.”tanımları mevcuttur.

Buna göre; ray üzerine monte edilmiş koltukların bulunduğu bir araçta, rayın yok edilmesi söz konusu olamayacağından bu hüküm bu araçlara uygulanamaz olarak değerlendirilmelidir.

(1) Koltuk ilavesinde, bütün kategorilerde bağlantıların Ek VII’deki Tablodaki Madde 15 (koltuk mukavemeti), madde 19 (emniyet kemeri bağlantıları), madde 31 (emniyet kemerleri ve bağlama

sistemleri), madde 51 (alev dayanıklılığı) ve madde 52 (otobüsler)’ye uygun olması gerekir.

BM/AEK Regülasyonu 107 kapsamında olmayan M2 ve M3 kategorisi araçlar Ek XIV Madde 1’e uygun olmalıdır.

Minibüsü Kamyonete Çevirme İle İlgili Hizmet Başlıkları

Renault Master Minibüsü Kamyonete Çevirme

Ford Transit Minibüsü Kamyonete Çevirme

Volkswagen Sprınter Minibüsü Kamyonete çevirme

Fıat Ducato Minibüsü Kamyonete Çevirme

Cıtroen Jumper Minibüsü Kamyonete Çevirme

istanbul Renault master otobüsü panelvan kamyonete çevirme, istanbul büyükçekmece mercedes sprınter otobüsü panelvan kamyonete çevirme, istanbul beylikdüzü fıat ducato minibüsü panelvan kamyonete çevirme, istanbul esenyurt mercedes sprınter minibüsü panelvan aracı kamyonete projesi, istanbul avcılar ducato minibüsü kamyonete çevirme, istanbul küçükçekmece minibüsü panelvana çevirme, istanbul bakırköy minibüsü kamyonete çevirme,istanbul bağcılar ducato panelvana çevirme, istanbul bahçelievler cıtroen jumper minibüsü panelvana çevirme, istanbul zeytinburnu sprınterı panelvana çevirme, istanbul bayrampaşa master minibüsü panelvana çevirme, istanbul gaziosmanpaşa jumper minibüsü kamyonete çevirme, istanbul arnavutköy ducato minibüsü panelvana çevirme, istanbul hadımköy reno master minibüsü panelvan kamyonete çevirme, İstanbul Minibüsü kamyonete çevirme, minibüsü kamyonete çevirme projesi, büyükçekmece minibüsü kamyonete çevirme araç projesi, istanbul hadımköy minibüsü kamyonete çevirme araç tadilat projesi, istanbul sancaktepe minibüsü kamyonete çevirme proje çizdirme, istanbul esenyurt minibüsü panelvan kamyonete çevirme araç projesi, istanbul küçükçekmece araç tadilat projesi minibüsü kamyonete çevirme, minibüsü kamyonete çevirme projesi, otobüsü kamyonete çevirme araç tadilat projesi çizdirme, araç panelvan kamyonet projesi, minibüsü kamyonete çevirme araç tadilat projesi çizdirme, araç proje tadilatları, istanbul minibüs araçları kamyonete çevirme araç tadilat projeleri, minibüsü açık saca kasa kamyonete çevirme, Minibüsü kamyonete çevirme, Mercedes vito otomobile çevirme, Volkwagen caravella minibüsü otomobile çevirme, Volkswagen transporter kombi minibüsü otomobile çevirme, Ford custom minibüsü otomobile çevirme,